Forum breyt Strona Główna
Kolej na MazurACH
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum breyt Strona Główna -> Świat dla każdego odważnego:)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
breyt
REPORTER



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 6469
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 6:24, 20 Cze 2007    Temat postu:

Shocked [link widoczny dla zalogowanych]

Zwozą nowiuśkie podkłady do Pisza Shocked O!

Powrót do góry
Zobacz profil autora
WAWa
Gość






PostWysłany: Pon 10:47, 25 Cze 2007    Temat postu:

Jakiś bardzo retro skład był wczoraj na nieczynnym peronie w Rucianym, wiecie coś bliższego
Powrót do góry
Paweł




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:59, 25 Cze 2007    Temat postu:

To nie był retro skład, lecz wagony dla turystów - 12 wagonów mieszkalnych, 1 wagon-świetlica, 1 magazyn. Wagony w minioną sobotę przyjechały ze Szczytna. Dzisiaj trwa instalacja prądu i wody, już niebawem z wczasów wagonowych skorzysta pierwsza kolonia.

Co ciekawe, wagony ustawione zostały na torze szlakowym, nr 1.

Wkrótce zdjęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
breyt
REPORTER



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 6469
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Polska

PostWysłany: Pon 12:35, 25 Cze 2007    Temat postu:

Shocked O! Jej i to stoi tam Mr. Green na ów peronie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:22, 25 Cze 2007    Temat postu:

zzz

Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Śro 14:42, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
breyt
REPORTER



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 6469
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 7:41, 26 Cze 2007    Temat postu:

Wszystko jasne, byłem tam, widziałem rury i inne przyłącza

Widziałem tez podkopy, pod podkłady, nie inne Razz

Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:51, 27 Cze 2007    Temat postu:

zzz

Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Śro 14:42, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
breyt
REPORTER



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 6469
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Polska

PostWysłany: Czw 9:51, 28 Cze 2007    Temat postu:

Cześć Very Happy

Ładnie, pięknie, tylko po co te kamiżelki

Pozdr Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
breyt
REPORTER



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 6469
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 6:38, 30 Cze 2007    Temat postu:

Very Happy Cześć!

Na terenie stacji kolejowej Ruciane-Nida > pryzma z betonowych > podkładów Shocked O!

A tu efekt remonTu

[link widoczny dla zalogowanych]

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:39, 25 Lip 2007    Temat postu:

zzz

Ostatnio zmieniony przez Paweł dnia Śro 14:42, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zenek
Gość






PostWysłany: Wto 16:08, 22 Sty 2008    Temat postu:

Jakiś zastój w temacie...
Powrót do góry
breyt
REPORTER



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 6469
Przeczytał: 6 tematów

Skąd: Polska

PostWysłany: Nie 8:14, 13 Kwi 2008    Temat postu:

Very Happy Sobota, godz. 18, ileś, Na trasie Pisz via Ruciane-Nida tasiemiec, jej

Ze sto wagonów i trzy lokomotywy, dwie ciągną, jedna pcha Shocked Surprised O! Mr. Green

HEY!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Remes
Fotograf



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 2476
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pisz

PostWysłany: Nie 10:13, 13 Kwi 2008    Temat postu:

breyt napisał:
Very Happy Sobota, godz. 18, ileś, Na trasie Pisz via Ruciane-Nida tasiemiec, jej

Ze sto wagonów i trzy lokomotywy, dwie ciągną, jedna pcha Shocked Surprised O! Mr. Green

HEY!


a gdzie masz cyfrówkie Rolling Eyes było pstryknąć foto


Ostatnio zmieniony przez Remes dnia Nie 10:14, 13 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 14:25, 08 Gru 2008    Temat postu:

Shocked Wczoraj po 2 h awari szynobusu na szlak z Pasymia wyruszył zapomniany SU 45!!!!

Z sieci
Wzrost przewozów na początku lat sześćdziesiątych, a także zakończenie dostaw parowozów zmusiło PKP do wprowadzenia na szerszą skalę trakcji spalinowej. Polskie koleje dotychczas nie posiadały jednak lokomotyw spalinowych dużej mocy, dlatego też opracowanie takiego pojazdu zlecono Ośrodkowi Badawczo-Rozwojowemu Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
W 1967 roku Zakłady Hipolita Cegielskiego opuścił pierwszy prototyp o oznaczeniu fabrycznym 301D. Pojazd wyposażony był w krajowy silnik spalinowy oraz urządzenia elektryczne będące rozwinięciem stosowanych w serii SM42. W 1968 i 1970 roku wypuszczono dwa kolejne prototypy różniące się wyposażeniem, oznaczone odpowiednio 301Da i 301Db. Ostatecznie zdecydowano wprowadzić do seryjnej produkcji wersję 301Db, którą na PKP oznaczono jako SP45.
Lokomotywa wyposażona miała być w urządzenia produkowane w Polsce na licencji zagranicznych firm. Opóźnienia spowodowały jednak, że pierwsze SP45 wyposażone zostały w silniki włoskiej firmy FIAT i prądnice główne francuskiej firmy Alsthom. Dopiero kolejne maszyny miały zamontowane urządzenia wyprodukowane już w kraju.
Pod koniec 1970 roku wyprodukowano pięć lokomotyw, do końca 1971 roku dostarczono kolejne 10 sztuk. Problemy z licencyjnymi urządzeniami spowodowały na początku kilkumiesięczne opóźnienia. W sumie Zakłady HCP zmontowały do 1976 roku ogółem 265 sztuk lokomotyw typu 301Db, które znalazły się na stanie wszystkich DOKP.
W początkowej fazie eksploatacji SP45 większość problemów wiązała się z silnikami spalinowymi FIAT-a. Lokomotywy miały także skłonności do wykolejania. Największy kłopot sprawiło jednak zagrożenie pożarowe, które ujawniło się w trakcie eksploatacji, a wiązało się z niewłaściwym rozwiązaniem układu paliwowego. Dopiero przebudowa silnika spalinowego, a także wprowadzenie centralnego systemu sygnalizowania i gaszenia pożaru dwutlenkiem węgla spowodowało zażegnanie tego problemu. Nie obyło się też bez wielu innych zmian konstrukcyjnych, między innymi pudła kolejnych lokomotyw pokryte były ryflowaną blachą.
Pudło lokomotywy wraz z całkowicie spawaną ostoją tworzy konstrukcję samonośną. Wnętrze pojazdu podzielone jest na pięć przedziałów. Poza skrajnymi zajmowanymi przez kabiny maszynistów, w środkowym znajduje się przedział silnika spalinowego. W dwóch pozostałych znajduje się agregat chłodzący ( od strony kabiny A ), a w drugiej kocioł ogrzewczy ( od strony kabiny B ). Pomiędzy wózkami umieszczone są zbiorniki na paliwo i wodę, a także skrzynie zawierające baterie akumulatorowe.
Lokomotywa posiada dwa trzyosiowe wózki bez czopa skrętu. Takie rozwiązanie pozwala na użytkowanie lokomotyw na torowiskach o złej jakości, dzięki niskiemu naciskowi kół na szyny. Zestawy kołowe prowadzone są w sposób bezwidłowy ( typu Alsthom ). Prowadniki maźnic przenoszą siły z zestawów na ramę wózka, a stąd na ostoje i pudło pojazdu przez układ dźwigni kątowych i cięgieł. Układ ostoja-pudło spoczywa na czterech gumowych podporach, przenoszących obciążenia pionowe, skrętne i poprzeczne na ramę wózka, a następnie dzięki resorom, sprężynom śrubowym i wahaczom na zestawy kołowe. Dla zmniejszenia wężykowania wózków zastosowano poprzeczne amortyzatory hydrauliczne. Lokomotywa posiada sześć silników trakcyjnych prądu stałego, zawieszonych systemem tramwajowym "za nos" na ramie wózka i napędzających indywidualnie poprzez przekładnię zębatą każdą z osi pojazdu.
Silnik spalinowy wraz z zespołem prądnic znajduje się w środkowym przedziale. W lokomotywie zastosowano silnik wysokoprężny produkcji Zakładów HCP na licencji FIAT-a, typu 2112SSF z doładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego. Silnik spalinowy zabudowany jest na wspólnej ramie z prądnicą główną prądu stałego typu GP-846B1, produkowaną przez DOLMEL na licencji francuskiej firmy Alsthom. Na prądnicy głównej zabudowane są: wzbudnica oraz prądnica pomocnicza prądu stałego typu LSPm-280, która prądem o napięciu 110V zasila urządzenia pokładowe lokomotywy, a także doładowuje akumulatory.
SP45 fabrycznie wyposażana była w importowany z USA kocioł wodno-parowy typu Vapor OK-4616, który służył do ogrzewania składów pasażerskich zimą. Kocioł opalany był olejem napędowym, zasysany z układu paliwowego silnika lokomotywy. Problemy z kotłami, a także zwiększająca się ciągle liczba wagonów wyposażonych w łatwiejsze w obsłudze i wydajniejsze ogrzewanie elektryczne spowodowała rozpoczęcie prac nad modernizacją lokomotyw. W połowie lat osiemdziesiątych Centralne Biuro Konstrukcyjne PKP w Poznaniu opracowało dokumentację dostosowania lokomotywy SP45 do elektrycznego ogrzewania wagonów, podobnie jak w SU46. W miejsce dotychczasowego kotła typu Vapor zabudowano prądnicę ogrzewczą prądu przemiennego typu LCP-400 produkcji DOLMEL, o mocy 440kW, wraz z prostownikiem. Sprzęgi ogrzewania umieszczono pod czołownicami lokomotywy, co spowodowało przeniesienie gniazd sprzęgów sterowania wielokrotnego na przednią ścianę kabiny maszynisty. W 1987 roku modernizacji poddano pierwszą lokomotywę o numerze 074. Do 1998 roku w ten sposób przebudowano 191 pojazdów tej serii, przy okazji napraw głównych i rewizyjnych w Zakładach Napraw Taboru Kolejowego w Poznaniu. Lokomotywy po przebudowie otrzymały nowe oznaczenie SU45 bez zmiany numeru inwentarzowego. Pozostałe pojazdy, które nie zostały zmodernizowane, skreślono ze stanu.
SP45 przeznaczone są do prowadzenia pociągów osobowych. Dzięki mocy 1700KM mogą one ciągnąć także składy towarowe. Na początku swojej eksploatacji można je było spotkać praktycznie w każdym zakątku kraju, gdzie szybko wyparły parowozy z obsługi pociągów dalekobieżnych. Wraz ze wzrostem odcinków zelektryfikowanych, przejęły one także ruch na liniach lokalnych. Dzisiaj obok SM42 stanowią podstawę taboru spalinowego na PKP i na razie nic nie zapowiada ich szybkiego zniknięcia z polskich szlaków.

Ale fRajda była dla oczekujacych
Powrót do góry
matpan
Gość






PostWysłany: Pon 18:29, 08 Gru 2008    Temat postu:

Zeby tylko 2h Smile Akurat jechalem tym skladem. Moze po krotce opisze.

2.5 km przed Pasymiem szynobus ulegl awarii (problem z hamulcem) i nie byl w stanie dalej sam jechac. Postanowiono podeslac z Olsztyna podeslac sklad ktory podepchalby SA106 do Pasymia. Sklad ten to SU45+Bdu+Bdu+SM42. Po ok 1.5h czekania, sklad ten do nas dojechal i tu okazalo sie, ze dalej jest jakis problem i nie sa oni w stanie ruszyc szynobusu dalej. Po ponad godzinie oczekiwania i wytezonej pracy kolejarzy udalo sie wreszcie im dopchac szynobus do Pasymia. Tam pozostawiono SA106 z bonanzą i SM42-ką, a pasazerowie przesiedli sie do SU45 z dwoma wagonami. Po przepuszczeniu mijajacego nas skladu z Olsztyna do Szczytna i dostalismy zielone swiatlo i ruszylismy w kierunku Pisza. Do Rucianego Nidy Zach. dojechalismy ok godziny 21 Smile

Zaluje ze nie mialem tego dnia ze soba aparatu, bo pofocil bym ta SU45-tke Razz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum breyt Strona Główna -> Świat dla każdego odważnego:) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następny
Strona 29 z 32

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy